Syns vi gjorde en akseptabel debut i europa i dag. Vi var det beste laget og kjørte overraskende mye av kampen. Motherwell hadde totalt 3 sjanser, to langskudd i første som Lindegaard hadde full kontroll på samt situasjonen som skapte målet. Selv hadde vi skummelt få målsjanser, og det var himmelsk deilig å se den straffen gå inn!
Nå får vi et mye, mye bedre utgangspunkt for returkampen. Nå er det bare å gå ut fort og aggressivt, det spiller INGEN rolle om Motherwell skårer først for vi må ha mål uansett. Gir oss et greit utgangspunkt, og hadde jeg ikke vist at vi spilte en så god kamp så hadde jeg sagt det var et bra utgangspunkt for en klubb som AaFK.
Stiller store spørsmålstegn med taktiske disposisjonene til AaFK i dag. Carlsen på benken, Phillips som indreløper... Man tar ut Orry Larsen som storspilte i første omgang og setter innpå Fredriksen. Sylling Olsen fikk spille 70 minutter av kampen uten at jeg kunne se en god grunn til det.
Sitter igjen med blandede følelser etter trekningen. Sparta Praha var det klart svakeste laget i pulja, og resten var temmelig jevne. Dog kunne det vært langt verre enn FCK.
Det er ingen fordel for RBK at de starter med hjemmekamp, og for å gå videre må den vinnes. Helst uten at FCK scorer. København er gode i Parken, og vil nok putte på hjemmebane. Dog er jeg optimist og sier 3-2 sammenlagt til Rosenborg, etter 1-0 hjemme og 2-2 i Danmark
__________________ Dette er Eek, FootballUnlimiteds eneste smiley med dykkersyke.
Jeg satt i en diskusjon om religion, bibelen og historieskriving mens meldingene om baklengs tikket inn. Sørgelig kveld i går. Synd for de 4000 sunnmøringene som svidde av 6000+ for å ta turen over.
Og det kan bemerkes at jeg tok inderligt mye feil når jeg påsto at AaFK ville nå Playoff. Hva skjer med verden når mine spådommer ikke slår ann?
Gikk vel som venta at de norske laga røk ja, utrolig synd at Molde missa det som kunne blitt en kjempeskrell! Så får man håpe at RBK ryker mot danskene, og heller får kose seg med gruppespill i EL og mindre penger... Apropos RBK og ryking, artig å se at trøndernes banemenn i fjor, Karabakh, har avansert til playoff-runden i EL, hvor de nå skal møte Borussia Dortmund. Ser også at Dnepr Mogilev slo ut Banik, og nå fikk Villarreal. Stabæk burde vært der...