Sesongsoppsummering 2011/12!
Premier League
Tabellen ved sesongslutt
Merkelig sesong, egentlig. Media spår meg på 15.-plass. Går på hele 6 tap og 6 uavgjort, men heldigvis går også konkurrentene på flere poengtap. Vinner til slutt serien med 5 poeng ned til Arsenal på andre.
Målforskjellen min er jeg fornøyd med: 105|37 = +68 mål.
Toppscorer:
1. Federico Macheda - 37 mål
2. Robin van Persie - 20 mål
3. Simon Cox - 20 mål
Assistkongen:
1. Danny Welbeck - 22
2. Joshua King - 15
3. Chris Wood - 15
Spillernes spiller: Steven Gerrard
Spillernes unge spiller: Chris Wood (Rafael da Silva på andreplass)
Årets manager: Gary Pallister
Årets spiller (PL): Federico Macheda (Joshua King på andre og Danny Welbeck på tredjeplass)
Ligacupen
Kom meg til kvartfinalen hvor jeg nok en gang fikk Liverpool. Og nok en gang vinner scouserne knepent. Nabo Manchester City vinner til slutt hele turneringen. Æsj.
FA Cupen
Slår ut Charlton, Hull, Stoke og West Brom før jeg møter Liverpool(!) i semifinalen. Denne gangen er det min tur å trekke det lengste strået, og Danny Welbeck blir matchvinner i det 70 minutt. Hevnen er søt!
I finalen fikk jeg enkel motstant i Swansea, og vant lett 4-1.
The double champions!
-----------------------------------------
Årets toppscorer: Federcio Macheda - 44 mål på 36(6) kamper!
Årets assistkonge: Danny Welbeck - 27 på 44(1) kamper!
Høyeste rating: Sunny Mody (8.27 på 2(2) kamper)/Federico Macheda 7.82 på 36(6) kamper.
Årets kjøp: Adam Hlousek
Årets akademispiller: Sunny Mody - imponerer med 4 mål på 2(2) kamper.
Tanker foran neste sesong:
Spissene er bankers, og her trengs det ikke noen nye spillere. På keeperplassen trenger jeg derimot en andre, og kanskje tredjekeeper. Henter mest sannsynlig et talent her, som på sikt kan utfordre Romero.
I forsvar er det mye gammelt, i tillegg til at det er liten bredde. Førsteprioritet sammen med keeperplassen.
På midtbanen kunne jeg trengt en playmaker, da jeg ikke tror noen av mine nåværende spillere kan ta denne rollen.
Edwin van der Sar og
Paul Scholes har bestemt seg for å legge opp, så erstattere for disse må hentes inn. Må også styrke stallen foran Champions League. Kommer tilbake med overgangene denne sommeren.