Du er ikke registrert, eller du har ikke logget deg inn enda. For å få full tilgang til å debattere i norges beste fotballforum må du registrere deg.

Svar
Gammel 04/02-2010, 17:53   #1
Eric Cantona
Medlem

Eric Cantona sin avatar

Ble medlem: 09/12-2006
Sted: Felt A!
Alder: 17
Ryktepoeng: 165201
Favorittlag: Manchester United FC & Tromsø IL
Standard Manchester United - Portsmouth, 6. februar kl. 16:00

Lørdag klokken 16 blåser dommer Lee Mason i gang et skikkelig topp mot bunn-oppgjør på Drømmenes Teater - På dagen 52 år etter München-ulykken.

Regjerende mestere i sterk medvind mot et Pompey-lag som sliter både på og utenfor fotballbanen. All sunn fornuft tilsier at Manchester United burde gå av banen med seier. Men som vi alle vet er fotballen rund, og laget fra Nord-Vest har gått på smeller tidligere denne sesongen.

United ønsker tre poeng
Manchester United ligger på andreplass, kun 2 poeng bak serieleder Chelsea. Alt annet enn seier her ville vært en liten skandale for Alex Ferguson's menn. De blå fra London skal ut i en særdeles tøff kamp mot tredjeplasserte Arsenal, og den adlede skotten øyner nok et lite håp om at hans gutter kan sitte på tabelltopp når helga er omme.

Manchester United kommer fra et par fantastiske kamper. Først sendte de byrival City ut av Ligacupen, for så å utklasse Arsenal på Emirates. Med 6-2 i målforskjell på de siste kampene er det et United-lag full av selvtillit vi lørdag får se i aksjon.

Rio Ferdinand er fortsatt ute med karantene etter albuen mot Craig Fagan.
Nemanja Vidic er tvilsom til kampen, da han har pådratt seg en strekk i baksiden av leggen.
John O'Shea er som kjent ute resten av sesongen. De siste rapporter kan også tyde på Owen Hargreaves har fått et tilbakefall, og at hans skademareritt ingen ende skal ta.

Portsmouth i poengnød
Laget fra sørkysten sliter virkelig om dagen. Ikke bare er klubben truet av konkurs og har problemer i sine eierskapsforhold. David James & co har bare sanket 15 poeng denne sesongen, 5 mindre enn Burnley på 19. plass. Kun 4 poeng på de 6 siste kampene er fasiten for den nyansatte manageren Avram Grant, og det ser ut til å gå mot en marerittsesong for alle innvolvert i klubben.

Michael Brown og Papa Bouba Diop er begge tvilsomme. Bortsett i fra det ser det ut som om Israeleren Grant har en stort sett skadefri tropp.

52 år siden München

Dette 52 år gamle bildet er et av de mest kjente i fotballhistorien

Kampen lørdag er ikke en hvilken som helst fotballkamp. Den faller på dagen 52 år etter at 20 mennesker døde i den tyske vinterkulden. 3 til døde på sykehus, og totalt omkom 8 spillere og 3 klubbansatte. En mørk dag i klubbens historie, og den kommer garantert til å bli markert på en eller annen måte.

Avspark: 16:00
Old Trafford
Dommer: Lee Mason
Canal+ Sport 1

Sist endret av Eric Cantona : 04/02-2010 kl 18:52.
Eric Cantona er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04/02-2010, 18:42   #2
Red Devil
Skribent

Red Devil sin avatar

Ble medlem: 20/01-2007
Sted: Oslo
Alder: 17
Ryktepoeng: 90517
Standard

Skal selv sitte ringside på Old Trafford under denne matchen, og det er noe jeg selvsagt gleder meg ekstremt mye til. Har stor tro på at United i den formen laget er i for tiden vil slå Portsmouth så det holder, men man kan jo aldri være sikker i en liga som Premier League. Bunnlag kan plutselig overraske og ta poeng fra de store, noe vi senest så et eksempel på i midtuke-kampen mellom Hull City og Chelsea.

Etter denne helgen kan vi fort sitte som serieledere, om Chelsea ikke slår et revansjelystent Arsenal-lag og vi beseirer Portsmouth.

Håper på dette laget:

Van der Sar

Rafael - Brown - Evans - Evra

Valencia - Fletcher - Carrick/Anderson/Giggs - Nani

Rooney - Berba

Selv om Nani kanskje ikke har storspilt på venstre før, og at han har utvist en helt enorm form på høyre i det siste, syns jeg vi i denne kampen bør sjekke ut om Nani makter å overføre de gode prestasjonene til venstresiden. Om han funker der, har vi en meget god kantmix i Valencia på høyre og Nani på venstre.

Berbatov kommer vel til å spille fra start i denne kampen, og Owen kommer nok inn litt ut i andre omgang. Håper også at Anderson er tilbake i folden, og at han i det minste er med i troppen.
Red Devil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04/02-2010, 18:44   #3
Ferdinand
Skribent

Ferdinand sin avatar

Ble medlem: 24/03-2008
Alder: 19
Ryktepoeng: 171021
Favorittlag: Boca, River, Arsenal, Spurs, Juve, Porto, Benfica
Standard

Dommeren heter vel for øvrig Lee Mason, ikke Manson. Ellers en flott kamptråd.
Gammel 04/02-2010, 19:05   #4
Rooney
Moderator

Rooney sin avatar

Ble medlem: 20/10-2005
Sted: Lofoten
Ryktepoeng: 62183
Standard

Fin kamptråd, Eric Cantona!

Sitat:
Opprinnelig skrevet av: Red Devil Vis innlegg
Skal selv sitte ringside på Old Trafford under denne matchen, og det er noe jeg selvsagt gleder meg ekstremt mye til.
Kult! Du får sikkert en herlig tur. En kamerat av meg skal også over.
Topp mot bunn og vi bør vinne med klare sifre i denne kampen. Håper det ikke blir en slitekamp hvor vi sliter med å skape sjanser osv.

Håper på denne lagoppstillingen:

Edwin van der Sar

Rafael - Vidic(Brown) - Evans - Evra

Valencia - Fletcher - Carrick - Nani

Rooney - Berbatov

Edwin er bankers i mål. Rafael eller Neville tar høyreback, selv håper jeg på Rafael, men siden vi spiller mot laget som ligger aller sist i Premier League kan Gary Neville fort få sjansen. Vidic starter om han er fit for fight, noe jeg regner med ettersom at han nesten rakk kampen mot Arsenal. Håper han starter sammen med Evans. Evra er bankers på venstreback, men jeg håper Fabio får sjansen i løpet av kampen, om ikke på venstre så på høyreback.

Nani har storspilt i de siste kampene og bør uten tvil få fornyet tillit, men denne kampen håper jeg han starter på venstre sånn at Valencia også kan spille fra start. Nani har i hvert fall ingen problemer med å spille på venstresiden. Carrick og Fletcher sentralt, Rooney og Berbatov på topp, no doubt.

Jeg håper virkelig Anderson får en eller annen rolle i kampen, for det er alt for lenge siden sist. Ellers tror jeg Gibson fort kan få sjansen i 2. omgang og at Scholes spares til midtukekampen mot Villa.
Gammel 05/02-2010, 11:58   #5
Kamma
Medlem

Ble medlem: 11/01-2006
Ryktepoeng: 147807
Standard

En hyggelig nyhet er at Vidic er meldt spilleklar til morgendagens kamp!

Vida tilbake / Nyheter / Nyheter / MUSCSB - united.no
Gammel 05/02-2010, 12:13   #6
Carrick
Moderator

Carrick sin avatar

Ble medlem: 20/09-2008
Sted: Nordlandsbanen
Alder: 21
Ryktepoeng: 154948
Favorittlag: Bortelaget
Send en melding på MSN til Carrick
Standard

Vi har klart oss fint uten Vidic, men det er selvfølgelig en trygghet at han er tilbake. Det er bare å la han komme sakte tilbake, slik at han ikke går på en ny smell. Føler meg dessuten ganske sikker på at Anderson og Fletcher starter på midten, og at Scholes muligens ikke er med på benken en gang.
Gammel 06/02-2010, 15:14   #7
Rooney
Moderator

Rooney sin avatar

Standard

VDS, Neville, Brown, Evans, Evra, Valencia, Fletch, Carrick, Nani, Roon, Berbatov.

Benk: PIG, Owen, Park, Fabio, Gibson, De Laet and Diouf.

Skeptisk til Neville på back, men han bør klare på prestere i denne kampen. Kjedelig at Vidic ikke rakk denne kampen heller. Ellers er laget som forventet! Det blir spennende med Valencia og Nani på hver sin kant og da Nani på venstre.
Gammel 06/02-2010, 15:18   #8
SheriFF87
Medlem

SheriFF87 sin avatar

Ble medlem: 09/12-2008
Sted: Trondheim
Alder: 23
Ryktepoeng: 9859
Favorittlag: Manchester United og Rosenborg
Standard

En fin test for å se om laget virkelig er i gang! Etter en flott oppvisning mot Arsenal bør vi slå Pompey med 3-4 mål
Gammel 06/02-2010, 15:19   #9
siralexfc
Medlem

siralexfc sin avatar

Ble medlem: 27/04-2008
Ryktepoeng: 22206
Standard

United starter med dette laget i dagens kamp mot Portsmouth.

VDS

Neville - - - - - - Brown - - - - - - Evans - - - - - - Evra

Valencia - - - - - Fletcher - - - - - Carrick - - - - - Nani

Rooney - - - - Berbatov

Benk: Kuszczak, Fabio, De Laet, Park, Gibson, Owen, Diouf
Gammel 06/02-2010, 15:26   #10
Rooney
Moderator

Rooney sin avatar

Standard

Forresten synd å se at Anderson ikke blir involvert i denne kampen heller.

Brukere som leser dette emnet nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Emneverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg