Bekreftet inn:
Sergio Canales, tilbake fra lån.
Joselu, tilbake fra lån.
Bekreftet ut:
Metzelder, kontrakten går ut.
Ryktet inn:
Juan Manuel Vargas - Fiorentina http://www.realmadrid.no/Nyhet.aspx?nyhetID=13819
Per dags virker det som det mest sannsynlige overgangen. Real Madrid har ikke hatt en god venstreback siden glansdagene, og i med vi ikke spiller med rene vinger så er det veldig viktig som fungerer begge veier. Vargas kan bli spilleren. Han har i alle fall de riktige kvalitetene; fart, god innleggsfot og et fantastisk skuddbein.
David Silva - Valencia Real Madrid Make Valencia's David Silva Their Prime Summer Objective - Report - Goal.com
Real Madrid har siklet etter denne spilleren siden han herjet for Celta Vigo. Og det med en grunn. Silva er en fantastisk spiller, og passer fint inn i Real Madrid spillestill. Real Madrid var hans drømmeklubb når han var liten og Marca fant noen bilder av Silva for 10 år siden med gamle Real Madrid drakta. Likevel tror jeg ikke han kommer. Canales kommer til oss til sommeren og så har vi noen talenter fra Castilla som jeg tviler på styret i Real Madrid har lyst å stå i veien for. Valencia virker veldig lite lyst til å selge til Real Madrid.
Franck Ribery - Bayern Munich Franck Ribery will only leave for Barcelona or Real Madrid - Transfers - ESPN Soccernet
For et år siden virket det som det mest sannsynlige overgangen. I følge mange av ryktene ble overgangen klartgjort for et år siden - noe både Real Madrid, Bayern og Ribery selv har benektet. Samtidig så kjølnet inntresen til Real Madrid mer og mer. Nå virker ikke overgangen så veldig sannsynlig.
Marc Bartra - Barcelona Real Madrid Eyeing Barcelona Youth Player Marc Bartra « Madrid hot news and trend
Marc Bartra er en av Barcelonas største talenter, og han har avslått kontrakten som ble tilbydd han. Hans nåværende kontrakt går ut i sommer og det har gjort mange klubber interessert. Inkludert, Real Madrid. En overgang virker lite sannsynlig, men man vet aldri.
Lassana Diarra -? Input string was not in a correct format.
Ja, Lassana Diarra. Helt siden årsskifte så har Lass ikke vært seg selv, og han har vært veldig ofte. Noe som har skapt rykter om en misfornøyd Lass. Dessverre for Lassana i 2009-form er blant de beste i hans posisjon.
Gago - Man City 404 Page not found
Som argentinere flest så er landslaget veldig viktig for Gago, og helt siden Maradonna sa; "Når jeg tenker på Gago, så tenker jeg på en spiller som ikke spiller nok" så har ryktene om at Gago vil vekk kommet. I januar var han veldig nærme City, men City tilbydde penger til Real Madrid uten tillatelse fra eieren noe som gjorde Valdano veldig sur. Men i det siste så har Gago fått veldig mye spilletid og overgang virker lite sannsynlig per dags dato.
Raul - USA The page cannot be found annen Real Madrid legende som er muligens på vei ut. Dette har vært det førsteåret hvor Raul ikke spiller nesten alle kampen på 15 år, noe som er fryktelig uvant i følge han selv. Jeg klarer ikke å se Raul i en annen drakt og jeg håper heller på at han legger opp, og tar imot en annen trenerstilling. En tråd om Rauls sin situasjon kommer etterhvert.
Guti og El Rey ut, og så kan man også selge f.eks Mahmadou. Lass MÅ man beholde, nå ser jeg ikke helt hvorfor han vrakes, men Pellegrini har jo ikke akkurat vist nåde ovenfor spillere som går i mot han, så mulig det er noe der. Uansett får han nok sine sjanser, og jeg tror ikke han drar. Gago har kommet i gang, og det gleder meg også. Jeg vil ikke se han forlate. I køen bak Guti er vel van der Vaart nestemann på min "ut"-liste av offensive midtbanemenn, selv om jeg gjerne ser han med videre.
Inn er det vanskeligere. Det spørs veldig på Marcelo, og hvilken posisjon han er tiltenkt. For med Kaka tilbake trenger vi virkelig ingen klassespiller på kanten, da man har Marcelo som back-up og også en mulighet i C. Ronaldo. Men skal Marcelo rendyrkes som back blir saken en helt annen. Man har vært plaget over manglende dekning på kanten i år mtp skadene, men jeg heller vel mot at man heller kvitter seg med daukjøtt, Canales inn får holde.
Uansett, skulle man kjøpt noen ville jeg gått for Vargas. Herlig spiller på en posisjon som er noe utsatt.
Jeg gleder meg fryktelig til å se Canales i Real Madrid-drakt! Den gutten kommer til å bli stor, det er jeg sikker på. Det oser klasse av alt han foretar seg. Ryktene sier jo at han muligens går på enda et lån til Racing, men det syns jeg ikke klubben bør tillate, i og med at han helt klart er god nok allerede. Han er et vidunderbarn, og bør satses på.
Når det gjelder Fernando Gago, så er han i mine øyne langt fra god nok. Han gjør så mange rare valg, som for eksempel å ruse ut fra posisjonen sin for å gå opp i press, uten å tenke på at han setter laget i vansker dersom han blir lurt. Noe han vanligvis blir. Han slår noen fantastiske pasninger iblant, men det er ikke nok. Han blir for treg, for svak og for dum.
Guti derimot, han har overbevist meg. Han er en enestående supersub. Det er ikke få ganger at han har kommet inn fra benken og snudd kampen på hodet på egenhånd, og det å ha en slik spiller i bakhånd er et stort pluss. Jeg kan forstå ham dersom han ønsker å søke nye utfordringer, men dersom han er villig til å bli, så bør klubben beholde ham.
Raúl? Tja, hva kan jeg si? Han har tapt seg noe voldsomt, og er ikke god nok til å starte foran spillere som Higuaín, Ronaldo og Benzema. Når han heller ikke makter å sette preg på kampene som innbytter ser jeg nesten ikke noen vits i å beholde ham, men det kommer garantert til å smerte å se ham forlate klubben. Han er en sann legende, og en god kaptein.
Lassana Diarra må ikke selges, nuff said. Han er en klassespiller.
Når det gjelder Fernando Gago, så er han i mine øyne langt fra god nok. Han gjør så mange rare valg, som for eksempel å ruse ut fra posisjonen sin for å gå opp i press, uten å tenke på at han setter laget i vansker dersom han blir lurt. Noe han vanligvis blir. Han slår noen fantastiske pasninger iblant, men det er ikke nok. Han blir for treg, for svak og for dum.
Nå må du ikke glemme at spillere med Gago sin spillestil er faktisk ganske sjeldent. At han ruser i presset synes jeg er bra, spesielt når angrepspillerne er så dårlig til å presse som de er. At han setter i laget i vansker er bare tull, hvis han blir lurt så har vi forsatt 8-9 spillere bak ballen og noe som er mere enn nok.
Ikke for å snakke om vi har langt mer bevegelige midtbane med Gago enn Lassana eller Mahamadou Diarra. Han er forsatt for ustabil til å være førstelagsmaterialet. Jeg frykter at han kom til klubben noen år for tidlig, og fikk for viktig rolle for tidlig. Kanskje utlån hadde vært tingen? Å selge han er uaktuelt slik jeg ser det.
Det du sier om Lassana Diarra er jeg fult enig. Klassespiller, han skal ikke selges. Men han har vært en skygge av seg selv i 2010, og hvis han ikke tåler noen kamper på benken bør han ut.
Schalke 04 bekrefter på sine hjemmesider at Christoph Metzelder venner hjem til Tyskland og klubben han spilte for som junior. Han har signert en kontrakt som strekker seg ut 2013. Skader og annet har gjort sitt til at han ikke får spille så mye som han kanskje vil, men også bedre alternativer står foran han i køen på Bernabeu. Lykke til videre
Sergio Canales banket i helga inn nok et praktmål mot Villarreal, håper så sinnsykt at vi henter han nå til sommeren. Gleder meg til å se han i aksjon, for den hvite trøya kler han jo fint!
Greit at Ronaldo har mye godt å si om United, men han trenger ikke være transferrådgiver for Real Madrid av den grunn.
Trenger vel ikke Ronaldo for å skjønne at Evra er blandt verdens beste da.
Om det ligger noe i dette syns jeg United ville gjort en brukbar handel, egentlig. Syns Evra har tapt seg noe denne sesongen, og virker å være litt på vei ned. Kan bare være en litt svak sesong, men føler det er en stund siden Evra var i skikkelig knallform. Han er jo i nærheten av 30 år også, så ingen unggutt lenger. Og United har jo blandt annet Fabio i bakhånd, selv om han kanskje er noe ung enda til å takle den oppgaven. Han er vel mye skadet også, så..
Nei takk sier i alle fall jeg. Evra er en fantastisk spller, men føler ikke at det han er nødvendig egentlig. Han og Marcelo ligner veldig på spillestilen, selv om Evra holder et stabilt og høyere nivå. Spesielt defensivt og i innleggsfasen. Men til gjengjeld så mener jeg at potensialet hos Marcelo er høyere.
Nå er jeg vel en av de få Real Madrid-supporterne som ikke ønsker spillekjøp i hele tatt. "Hele tatt" blir kanskje feil å si da jeg gjerne hadde sett at Modric i den hvite drakten, men dessverre virker det ganske usannsynlig.
Jeg hadde ikke heller sagt nei til ny ung stopper. Real Madrid er ikke kjent for å produsere stoppere, og så vidt jeg vet så har vi ingen talentfulle stoppere i klubben. Derfor hadde ikke gjort meg noe om en ung talentfull stopper som kunne spille på backen hadde ikke meg noe.
Evra blir vel 29 år i mai, så jeg er ikke sikker på om det ville vært lurt av Madrid å hente ham. Det er mulig at Evra kan holde seg på toppnivå i flere år til, men mest sannsynlig kommer han nok til å prestere dårligere og dårligere i årene fremover. Hurtigheten, som er en av hans største styrker kommer til å bli svekket, og motivasjonen blir vanskelig å holde på topp. Samtidig skal det sies at vi har råd til å hente han, og at 20 millioner euro ærlig talt er verdt å satse når det kommer til å hente verdens beste venstreback.
Jeg blir ikke overrasket hvis denne overgangen gjennomføres. Ferguson kan ha begynt å merke nedgang i spillet til franskmannen. Men jeg er redd United kommer til å gjøre den beste handelen uansett, for man kommer ikke til å slippe ham med mindre det er det beste for klubben.