Stabæks Jan Jönsson skal møte sin trolig fremtidige klubb Rosenborg med sin nåverende klubb Stabæk. Det er noe supporterne reagerte på, men Jan er satt opp til å lede laget. Vinner Stabæk vil vi se en Daniel Nannskog som sier "hva var det jeg sa" til fansen, mens hvis RBK vinner vil nok mange sette spørsmålstegn på Jannes avgjørelser.
Kampsted: Telenor Arena Kamptidspunkt KL 20:00 Kanal Tv2
Det er veldig vanskelig å vite hvem som starter hos Stabæk, da det er veldig mange som er småskadet. Jeg leste på forumet at Veigar trente alternativt, men at han likevel er spillerklar. Farnerud er tilbake, men om han er i så god form er en annen sak.
Hos RBK skal Trond Olsen spille for Steffen Iversen, ettersom at han skal få hvile.
Rosenborg
Daniel Örlund
Mikael Lustig, Kris Stadsgaard, Alejandro Lago, Mikael Dorsin
Fredrik Winsnes, Anthony Annan, Per Ciljan Skjelbred
Markus Henriksen
Trond Olsen, Rade Prica
Stabæk
Helt 100% umulig å spå uten å ha fått rapport fra trening.
Edit: Ops, tok feil med datoen. Noen mods kan sikkert fikse det.
Kan prøve på Stabæk-lag jeg, men da tar jeg det ledd for ledd... I mål har vi Knudsen, det er i hvert fall sikkert. Setter opp forskjellige alternativer, rangert etter sannsynlighet.
Skjønsberg, Gromstad, Andersson og Aase er i hvert fall skadet.
__________________ "Det er den beste fansen jeg har spilt for. Like sterke i medgang som i motgang. Nei, dette er klubben i mitt hjerte", sier 30-årige Berglund etter ti måneder i Stabæk-drakt.
Gleder meg skikkelig til kampen! Jeg er som sikkert de fleste har fått med seg, på ferie her i Drammen, og jeg tar turen inn til Fornebu i 18-triden i dag. Blir fett å være i Telenor Arena for første gang, og det blir herlig å se en ny Rosenborg-kamp live.
Når det gjelder laget, så gjøres det flere endringer. Alejandro Lago kommer inn som midtstopper for Vadim Demidov, Fredrik Winsnes erstatter Steffen Iversen i midtbaneleddet og Trond Olsen går inn på topp istedet for Morten Moldskred. Det siste gjør meg spesielt veldig glad. Olsen fortjener virkelig sjanser, og jeg har god tro på at han gjør mål i dag. Skulle gjerne hatt med Iversen, men det spilles veldig mange kamper på kort tid for tiden, så vi kan ikke forvente at de eldre spiller hele tiden.
Kan prøve på Stabæk-lag jeg, men da tar jeg det ledd for ledd... I mål har vi Knudsen, det er i hvert fall sikkert. Setter opp forskjellige alternativer, rangert etter sannsynlighet.
Han trente alternativt sammen med Veigar, men beskjeden var visstnok allikevel at ingen av dem var skadet. Vi får se.
__________________ "Det er den beste fansen jeg har spilt for. Like sterke i medgang som i motgang. Nei, dette er klubben i mitt hjerte", sier 30-årige Berglund etter ti måneder i Stabæk-drakt.
Hva som har skjedd med Onstad er et mysterium. Han var visstnok ikke på treningen i går en gang. Jeg føler meg forøvrig ganske sikker på at vi får se Nannskog på banen i dag, men neppe fra start.
Ingen av lagene har hatt de store sjansene. Stabæk har allerede blitt tvunget til å gjøre to bytter. Hoff og Mix Diskerud har gått av, og Diego og Jørgen Skjelvik har kommet inn.
Håper Stabæk får seg et mål og vinner denne kampen.
Stabæk ligger ganske lavt med midtbaneleddet, da spesielt sentral-midtbanen. Det betyr at man er avhengig av at Veigar og Tømmernes er i form, men ikke alt for mye har tydet på det, selv om de har kommet til en stor sjanse. Hedenstad virker derimot veldig offensiv i dag, og jeg håper ikke det kan ødelegge for eventuell kontring fra Rosenborg sin side.
Det er også veldig ødeleggende for Stabæk at to mann må ut med skade etter første omgang. Hoff og Mix har gått ut, mens Diogo og ungutten Skjelvik har kommet inn.