Du er ikke registrert, eller du har ikke logget deg inn enda. For å få full tilgang til å debattere i norges beste fotballforum må du registrere deg.

Svar
Gammel 30/07-2010, 10:19   #1
Genetic
Skribent

Genetic sin avatar

Ble medlem: 20/09-2009
Sted: Mo I Rana
Alder: 14
Ryktepoeng: 122769
Favorittlag: United, Glimt, og Almería
Standard Chivas - Manchester United | 31.07.10 Kl. 04:15 | Pre Season

Uniteds sesongoppkjøring går ubønnhørlig mot slutten, og klokken kvart over fire i natt spiller laget sin siste pre-seasonkamp i Nord-Amerika, denne gangen mot en klubb som hvertfall en av Uniteds spillere har god kjennskap til.

Dagens motstander er nemlig fra Mexico, og bærer det uhåndterlige navnet ”Chivas de Guadalajara”, bedre kjent som bare Chivas. Dette er vårt nye spisskjøp Javier Hernandez’s forrige klubb, og denne treningskampen er en del av avtalen som fikk Mexicos landslagsspiss over til Old Trafford.

United fikk et nytt navn på skadelisten etter kampen i forgårs, nemlig Gabriel Obertan. Franskmannen skadet seg i en duell, og måtte bæres av banen før pause. I tillegg kunne det virke som at Fabio Da Silva fikk føling med en skade, og må derfor betegnes som usikker til dagens kamp.

I tillegg til disse to finner vi Antonio Valencia, Rio Ferdinand, Anderson, Michael Owen, og Owen Hargreaves på skadelisten. I tillegg har Wayne Rooney, Nemanja Vidic, Patrice Evra, og Ji-Sung Park fått forlenget ferie etter VM, og vil nok neppe bli å se før seriestart.

Chivas sin tropp består nesten utelukkende av meksikanere, og den største stjernen er selvsagt den tidligere Spania-proffen Omar Bravo, samt kaptein Luis Ernesto Michel som vokter buret for klubben. 31-åringen er dog bare 1.84 høy, og er kjent for å slite med feltarbeidet. Dog er han god på strek, og gjør ofte gode redninger når han holder seg på krittlinjen. I tillegg til disse to er klubben kjent for å ha spredt gode spillere ut i europeiske klubber, som Carlos Salcido (PSV), Carlos Vela (Arsenal), Francisco Rodriguez Pinedo (PSV), og nevnte Hernandez. Det er langt i fra noen småklubb United skal opp mot altså.

Sett i meritter, så er det også en fordel United. Med sine 18 ligamesterskap slår de greit nattens motstander som har 11, mens britenes 11 cupmesterskap er langt flere enn Chivas to. Likevel kan det trekkes klare likheter i historie, og som United kan klubben skilte med å ha vært igjennom bølgedaler, økonomiske problemer, et godt 90-tall, og en målrettet satsing på ungdommer gjennom flere år. Dette er også noe av grunnen til at enkelte kaller dem for ”Mexicos Manchester United”.

Kampen spilles 04:15 i natt, og går etter det jeg har kjennskap til, ikke på norsk tv. Jeg kommer med lagoppstillingene så fort de er der, og kjører samtidig inn en drømmeoppstilling fra mitt ståsted, som vil bli erstattet så fort laget offentliggjøres. Dog er Javier Hernandez lovet 90 minutter, sånn at han er bankers i laget.

Diouf - Berbatov

Cleverley - Scholes - Gibson - C. Evans

Fabio - O'Shea - Smalling - De Laet

PIG

Sist endret av Genetic : 31/07-2010 kl 05:02.
Genetic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31/07-2010, 01:37   #2
fredrikm
Medlem

fredrikm sin avatar

Ble medlem: 27/12-2006
Sted: Tønsberg
Alder: 18
Ryktepoeng: 9784
Favorittlag: Manchester United
Standard

Gleder meg til å se hvordan denne kampen blir. Håper på en morsom og finspillende kamp med gode sjanser til begge lag. Gleder meg til å se Macheda og Hernandez sammen på topp hvis de spiller vel og merke. Se hvordan de klarer seg sammen blir spennende

(ps Hernandez spiller 45 min hos begge lag da dette blir en "avskjedskamp" for Hernandez...
Gammel 31/07-2010, 04:20   #3
Genetic
Skribent

Genetic sin avatar

Standard

Et åpningsshow av guds nåde forsinker nok kampen noe, og jeg aner ikke når det vil være ferdig. Mektig er det i hvertfall!

Ingen som har laget til United?
Gammel 31/07-2010, 04:23   #4
fredrikm
Medlem

fredrikm sin avatar

Ble medlem: 27/12-2006
Sted: Tønsberg
Ryktepoeng: 9784
Favorittlag: Manchester United
Standard

Nope noen som har en brukbar stream? min sluttet plutselig å funke to min før kampstart.
Gammel 31/07-2010, 04:25   #5
Giggs
Skribent

Giggs sin avatar

Ble medlem: 19/02-2007
Ryktepoeng: 191242
Standard

Ganske sykt å ha åpningssermoni før en treningskamp.

Kampen begynner senere enn "planlagt" i dag også. Kjett...
Gammel 31/07-2010, 04:27   #6
Genetic
Skribent

Genetic sin avatar

Standard

Ser i hvertfall ut som en svær stadion dette, noe man liker. Oppmøtet er det heller ikke noe å si på! Dette blir verdt noen timer med søvn for lite!
Gammel 31/07-2010, 04:33   #7
Genetic
Skribent

Genetic sin avatar

Standard

Har oppdatert førsteposten med spillere jeg har sett på banen, og som jeg da vet spiller. Rart at oppstillingene ikke rullet over skjermen. Usikker på om Giggs og Rafael starter.
Gammel 31/07-2010, 04:37   #8
Genetic
Skribent

Genetic sin avatar

Standard

Meksikanerne er små og kvikke til beins, men har virkelig fått det tøft i starten med fysikken til Berbatov og Diouf!
Gammel 31/07-2010, 04:41   #9
Genetic
Skribent

Genetic sin avatar

Standard

De Laet spiller venstreback ser jeg nå. Hvem har høyrekanten?

Edit: Hernandez putter for Chivas!
Gammel 31/07-2010, 04:41   #10
Maverick
Medlem

Maverick sin avatar

Ble medlem: 29/09-2006
Alder: 17
Ryktepoeng: 82025
Standard

1-0 til Chicharito.
Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Brukere som leser dette emnet nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Emneverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg