Jeg kan bekrefte at vi har fått en ny henvendelse fra Molde, sa sportslig leder i Sandefjord, Arne Dokken, til TV 2 Sporten tidligere fredag. Molde takket onsdag nei til Moldes første bud som etter det TV 2 kjenner til var på rundt 1,5 millioner kroner. Fredag kveld ble klubbene enige om en overgangssum for keeperen. Summen som førte til enighet skal være på rundt 2,5 millioner kroner.
Espen Bugge Pettersen forhandler nå med Molde om sin personlige kontrakt. Molde håper å få keeperen spilleklar allerede til søndagens TV 2-sendte kamp mot Brann.
Espen Bugge Pettersen ble noe overraskende utelatt fra landslagets tropp til kampen mot Frankrike 11.august. Bugge tror at det å spille i en større klubb vil øke sjansene for landslagsspill.
-Det er klart at på sikt så er det best å spille for et av topplagene og prestere like godt der. Men på en annen side får jeg vist meg frem her i Sandefjord da. Det er jo litt å gjøre bak der, ler keeperhelten.
Dette liker jeg, det hadde vært interessant å se hvor mange av Moldes innslupne mål Bugge Pettersen hadde tatt. Det er forholdsvis mange. Tror dette er den beste mannen Molde kan få tak i for øyeblikket, og blir glad om det er en realitet. Forsvaret er enda langt fra bra, men syns også dårlig kommunikasjon med keeperen har mye grunn i dette.
En slik overgang er fort tyngden på vektskålen for å unngå nedrykk.
Kunne gjerne venta til returkampen mot AaFK, eller mest gjerne ETTER den
Jeg har troen på Espen Pugge Bettersen som MFK's redningskeepermann. 2,5 mill er mindre enn jeg hadde satt prislappen på han, selv om jeg er aldri så mistillitsmann ovenfor Espen.
Bra for Molde, og bra for Bugge. De keeperne Molde har for øyeblikket i Larsen og Lillebakk er ikke veldig imponerende, og Bugge vil heve laget mange hakk. I tillegg har ikke Bugge råd til å bli med Sandefjord ned om han skal ha forhåpninger om forsatt landsslagsspill. Jeg trur ikke Molde rykker ned uansett om de får Bugge eller ei, men for fremtiden vil det helt klart være bra for Molde å ha Bugge, for jeg regner med de vil sikte på en høyere plassering enn like over nedrykksstreken neste sesong.
Molde trenger definitivt noe nytt som sisteskanse.
En ting er i alle fall 100% sikkert (er vel det fra før av uansett) om Bugge går til Molde. Er at Sandefjord rykker ned.
1,5 mill skal Sandefjord ha blitt tilbudt. Har nok lovet han at han skal bort om de får bud da, fordet var jo ikke den helt store summen
Greis pris å forhandle opp til 2,5 mill. Men er fortsatt ganske lav pris, men keepere i Norge er ikke direkte dyre. Jarstein gikk vel for 4 fra Rosenborg til Viking.
Kunne gjerne venta til returkampen mot AaFK, eller mest gjerne ETTER den
Jeg har troen på Espen Pugge Bettersen som MFK's redningskeepermann. 2,5 mill er mindre enn jeg hadde satt prislappen på han, selv om jeg er aldri så mistillitsmann ovenfor Espen.
Grei pris ja. Syns han er noe opphauset av enkelte, men han er en bra keeper i norsk målestokk. Klasser over de man har hvert fall, det er det liten tvil om.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av: Giggs
Bra for Molde, og bra for Bugge. De keeperne Molde har for øyeblikket i Larsen og Lillebakk er ikke veldig imponerende, og Bugge vil heve laget mange hakk. I tillegg har ikke Bugge råd til å bli med Sandefjord ned om han skal ha forhåpninger om forsatt landsslagsspill. Jeg trur ikke Molde rykker ned uansett om de får Bugge eller ei, men for fremtiden vil det helt klart være bra for Molde å ha Bugge, for jeg regner med de vil sikte på en høyere plassering enn like over nedrykksstreken neste sesong.
Nja, man snakker hele tiden om at man er ineffektive og slipper inn billige mål, og at det vil komme etter hvert, men i slutten av sesongen må man se realitetene. Jeg er optimistisk selv, men tror Bugge fort er forskjellen på to-tre plasser. Og de betyr mye når man ligger der man gjør
Molde har underprestert til de grader, og har gjort en del forandringer på laget og slitt med skader. Molde vil garantert bli bedre neste sesong, og potensialet i laget er stort nok til at de skal være på øvre halvdel av tabellen. Helt klart.
Favorittlag: Sandefjord, Manchester United, og Barcelona
Dette var sinnsykt billig!!! Det kan ikke være mulig! Skarve 2,5 er jo under halv pris. Fryktelig surt å miste tidenes beste SF-spiller, og spessielt til denne latterlige prisen. Årets røverkjøp av Molde. 2,5 mill for Norges beste keeper... Er det mulig...
Det er "no hard feelings" mellom fansen og Bugge i alle fall. Han har 263 kamper for klubben, og er sikret legendestatus. Det er slutten på en æra.
Norges beste keeper er han vel ikke, men han vil uten tvil komme inn og forsterke Molde. Mange baklengsmål har vært et av Moldes største problem denne sesongen, og det er mye på grunn av svake keeperprestasjoner. Bugge Pettersen er flere hakk bedre enn Larsen og Lillebakk, det er hevet over enhver tvil.
Sandefjord mistet sin viktigste spiller før sesongen i form av Erik Mjelde til Brann, og nå mister de Bugge Pettersen. Om ikke klubben styrte mot nedrykk før, så gjør de det iallfall nå.
Selvsagt skal man ta forbehold om at han faktisk blir enig med Molde, men det meste tyder på det.
Må være kjipt å være Sandefjord-suppoter i øyeblikket, når man ser klubben falle sammen slik den gjør nå. Selger sin(e) beste for en billig penge og har så å si sikra Adeccoliga-plass neste år.
Forresten virkelig på tide at Molde skaffer seg en god keeper...